SUAMI YANG TIDAK SUBUR ?


Bagi pasangan yang berumahtangga, kehadiran cahayamata adalah sesuatu yang sangat-sangat dinantikan. Apatah lagi jika sudah sekian lama berdua, pastinya rasa sunyi mula terasa. Namun kesukaran untuk hamil, tidak seharusnya diletakkan dibahu isteri sahaja kerana si suami juga memainkan peranan penting dalam proses ini.
 
Siapa kata punca tidak hamil hanya berpunca dari kaum perempuan ?

Berpunca dari kaum lelaki pun boleh tau...

Jadi jangan suka cari salah pada kaum perempuan...

Kaum lelaki..sila cek tahap kesuburan anda juga. Mungkin ia berpunca dari anda jua.
 
Berikut adalah beberapa tips yang boleh diguna pakai untuk meningkatkan tahap kesuburan lelaki.
sperma kurang

1. Meminimakan Pendedahan Kepada Perkara Yang Membantutkan Kesuburan
  • Elakkan memakai seluar dan seluar dalam yang ketat. Ia mengganggu penghasilan sperma dan juga kualiti sperma
  •  Jauhkan daripada sinaran-x, radiasi atau racun serangga perosak. Pakai alat kelengkapan dan kurangkan menyedut udara dikawasan semburan racun serangga jika boleh 
  • Kekalkan suhu normal disekitar alat sulit. Jangan duduk terlalu lama atau bersauna yang keterlaluan kerana haba yang tinggi boleh menggangu penghasilan sperma


2. Makan Makanan Untuk Menambah Kesuburan
  • Banyakkan Anti-oksida. Diet yang mengandungi anti-oksida boleh meningkatkan kuantiti sperma. Pilih sayur -sayuran yang pelbagai warna.
  • Ambil vitamin setiap hari. Supplemen yang mengandungi vitamin seperti vitamin C dan E membantu menambaik tahap kesuburan lelaki. Beli supplemen yang dikhaskan untuk lelaki. Pilih vitamin yang mengandugi Zinc dan Selenium untuk kesihatan sperma lelaki
  • Kurangkan makanan yang mengganggu kesuburan. Alkohol, kopi dan daging merah dikaitkan dengan tahap kesuburan yang lemah sebaliknya pilih buah-buahan, makanan laut serta serat untuk diet yang sihat.


3. Kekalkan Gaya Hidup Sihat
  • Berhenti merokok. Tembakau mengurangkan penghasilan sperma (low sperm count)
  • Kurangkan pengambilan alkohol dan kafein yang keterlaluan. Bahan ini merendahkan paras hormon tostesteron (hormon kesuburan lelaki)
  • Kurangkan stress
  • Kawal berat badan
  •  Elakkan penggunaan dadah

Sumber: Increase Fertility In Men

============================================================================

Melihat kepada faktor no.2, maka tidak hairanlah dalam Set KesuburanShaklee, vitamin E yang diberi nama Vita-E Complex turut dimasukkan sebagai salah satu supplemen yang sangat-sangat penting untuk meningkatkan tahap kesuburan lelaki. Bukan itu sahaja, ia juga digelar sebagai “vitamin seks” kerana fungsinya menaikkan nafsu ketika  bersama (enhance libido).


Vita-E Complex & Selenium with Grape Seed Extract
Vita-E Complex Shaklee turut diformulasikan bersama Selenium dan ekstrak biji anggur. Selenium pula adalah mineral yang mempunyai elemen antioksida yang membantu melindungi sel (dalam kes ini sel yang membentuk sperma) daripada rosak.

Fungsi Vita-Complex Untuk Kesuburan adalah:-

- meningkatkan kualiti sperma – menghasilkan sperma sihat.- meningkatkan motiliti sperma – sperma yang sihat akan mempunya daya tenaga untuk berenang jauh menuju ke ovum bagi proses persenyawaan. Sperma yang tidak sihat pula hanya berputar-putar di satu tempat sahaja- menaikkan nafsu ketika bersama

Zinc Complex
Selain Vita-E, Zinc juga merupakan vitamin penting untuk lelaki. Ia bertanggungjawab meningkatkan kuantiti sperma yang mana ia menyelesaikan masalah low sperm count yang  biasanya dialami oleh lelaki yang merokok.


* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003



No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png