Asma'7~AL-MU'MIN

Asma'7~AL-MU'MIN

Assalammualaikum..selamat pagi..alhamdulillah sekali lagi dapat kite berkongsi satu lagi nama Allah s.w.t yang indah.Mulakan dengan Bismillahirrahmanirrahim;

MAHA PENGAMAN
 

AL-MU'MIN,menjaga keamanan dan Penjaga Iman.Sesiapa di antara makhluk-Nya yang melakukan kesalahan atau menganiaya makhluk lain akan dibalas dengan adilnya,manakala bagi mereka yang taat kepada perintah-Nya akan dibalas dengan kebaikan seadilnya sebagaimana janji-Nya.

1->Perlindungan diri dan harta
Baca Ya Mu'min 136 kali untuk melindungi diri dan harta dari segala bahaya dan ia boleh dibaca bila-bila masa tatkala keluar rumah atau sebagainya.

2->Selamat dari bahaya
Sesiapa yang sentiasa membaca Ya Mu'min,akan selamat dari segala jenis bahaya.Hendaklah membacanya 36 kali dan jika membaca 126 kali,harta benda juga akan terpelihara.

3->Menjadi orang yang ikhlas
Sentiasa amalkan membaca Ya Mu'min 126 kali dan Nur Islam akan memancar di wajah dan orang akan melihat anda sebagai seorang yang ikhlas dan beriman dengan Allah s.w.t.Syaitan juga tidak akan menghampiri anda,insya Allah.

Nota:
Jika Ya Mu'min diamalkan dan dibaca dalam kumpulan yang terdiri dari Muslim yang taat,akan menambah kekuatan iman mereka dan ini adalah satu amalan yang baik untuk keteguhan iman dan keyakinan dalam Islam.



No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png