Rawatan Diabetis: 8 Makanan Baik

Rawatan Diabetis: 8 Makanan Baik
Rawatan terbaik diabetis Type-2 adalah dengan mengawal pengambilan makanan. Menurunkan berat, makan makanan sihat dan gaya hidup sihat sangat membantu merawat diabetis.

Berikut adalah 8 Makanan Baik untuk Penghidap Diabetis Type-2:

1-Kekacang:
Sangat baik untuk penghidap diabetis Type-2. Kekacang seperti kacang merah dan soya  adalah kombinasi terbaik karbohidrat yang baik, protein yang sederhana dan mengandungi fiber yang membantu seimbangkan paras gula dalam badan. Juga baik untuk mengelakkan rasa lapar. Energizing Soy Protein (ESP) adalah satu satu pilihan yang baik untuk sumber kekacang.

Satu tin ESP diperbuat dari 30 kg kacang soya. Ia memiliki rendah index glisemik kerana lambat dicerna. Mereka yang ambil ESP akan rasa kenyang untuk masa yang lebih lama, 5-6 jam. Kurang makan bermakna kurang berat badan. 

Bagi ibu yang menghidap diabetis semasa hamil, ESP sangat membantu bagi mengelakkan risiko komplikasi melahirkan anak. Juga membuatkan ibu kekal bertenaga semasa hamil. 

2-Oatmeals
Oat memang sudah terkenal akan kebaikannya. Oat membantu melambatkan proses penyerapan glukos di dalam perut. Ini bermakna, oat mengawal paras gula dalam darah. Ambillah oat diwaktu pagi. Jadi kreatif, tambahkan almond, walnuts atau kekacangan lain untuk membuka selera di pagi hari.

3-Ikan
Ikan adalah sumber protein yang baik. Elakkan ikan yang mengandungi merkuri tinggi seperti tuna. Lebih baik ambil ikan air tawar seperti ikan keli, ikan talapia dan sebagainya.
Masaklah dengan cara yang sihat, seperti bakar, kukus atau panggang. Gandingkan dengan karbohidrat yang baik seperti sayuran dan kekacang.

ubat kencing manis, ubat diabetis, kencing manis shaklee, kencing manis semasa mengandung, kencing manis jenis 1, rawat kencing manis, cara cegah diabetis, punca diabetis, punca kencing manis 
4-Non Fat Yogurt
Yogurt tanpa lemak adalah kombinasi baik karbohidrat dan protein. Ini baik untuk mengawal atau mengelakkan kenaikan paras gula yang berlebihan dalam darah. Satu kajian menunjukkan diet tinggi kalsium menurunkan risiko diabetis Type-2.

5-Badam
Kacang yang sedap. Tapi pilih yang asli. Tiada garam. Badam ini kaya dengan kandungan magnesium. Dan satu kajian menunjukan pengambilan magnesium yang tinggi mengurangkan diabetis sebanyak 33%.

Selain dari makan badam dan mengambil non-fat yogurt, Ostematrix Shaklee adalah pelengkap kalsium dan magnesium yang baik. Ostematrix ini sangat pantas diserap oleh darah. Dan tablet yang licin membuatkan senang ditelan, tak tercekik.

6-Makan Sayur
Pilih sayur yang tak berkanji. Biasanya sayuran hijau adalah tak berkanji. Seperti bayam, sawi, dan sebagainya. Sayuran jenis ini selain sebagai sumber karbohidrat terbaik, juga mempunyai banyak kandungan vitamin, mineral dan fiber. 
Untuk melengkapkan sumber vitamin dan mineral, ambillah multivitamin. Seperti Vita Lea Shaklee. Kaya dengan 28 vitamin dan mineral lengkap. Fungi utama Vita Lea mengekalkan kesihatan yang baik.

7-Telur Putih
Antara pilihan dalam rawatan diabetis Type-2. Ini kerana telur putih adalah sumber protein yang baik. Selain boleh mengawal tahap gula dalam darah. Juga baik untuk menurunkan paras kolestrol dan berat badan.

8-Avocado
Buah hebat ini kaya dengan lemak baik yang diperlukan badan. Orang yang ambil banyak lemak sihat dan mengurangkan karbohidrat dapat meningkatkan tindakbalas insulin. Ini baik bagi pesakit diabetis. Selain dari sumber makanan, lemak baik juga boleh didapati dalam bentuk supplemen seperti Omega Guard Shaklee. Minyak ikan dari sumber laut sejuk, jauh dari pencemaran merkuri. Selain itu, ia juga dapat meningkatkan fungsi jantung. 

Ramai dikalangan kita yang tak sedar akan kehadiran diabetis ini. Gaya hidup dan corak pemakanan yang tak sihat adalah faktor utama penyakit ini berlaku. Cara paling baik adalah mengawal. Mengawal diri dari makan yang bukan-bukan. Seperti makanan segera. Makanan hanya sedap dimulut, dan berakhir sebagai sisa buangan badan.

Badan kita tanggungjawab kita. Tubuh kita amanah Allah, Allah beri pinjam. Seperti mana kita jaga muka, menjaga kesihatan badan adalah lebih penting. Tubuh tak sihat bagaimanalah kita nak laksanakan perintah Allah dengan baik. Bila kita sihat, seluruh keluarga akan bahagia. Tapi kalau kita sakit, pasti keluarga akan turut berduka.

Bagi mereka yang susah nak menelan pil, Vivix Shaklee adalah pilihan yang baik. Vivix Shaklee ini dapat meningkatkan kesihatan dari tahap sel. Vivix ini membantu tubuh untuk menghasilkan insulin yang cukup. Dan juga tubuh akan bertindakbalas dengan insulin yang terhasil. Akhirnya diabetis dapat dikawal dan paras gula dalam darah juga berkurang. 


Mahu jadikan rawatan diabetis secara semulajadi? 
Berikut adalah senarai harga:
  • ESP : RM150
  • Ostematrix: RM61
  • Vita Lea: RM88
  • Omega Guard: RM136
  • Vivix: RM475
Pembelian Set Diabetis ini akan melayakkan bakal pembeli mendapatkan:
  • KEAHLIAN SECARA PERCUMA
  • PENGHANTARAN PERCUMA
  • KONSULTASI PENGAMBILAN SUPPLEMEN YANG IDEAL JUGA PERCUMA
  • JUGA DAPAT BONUS TUNAI LEBIH KURANG RM100.00.
* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003



No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png