Asma'5~AL-QUDDUS

Asma'5~AL-QUDDUS


 
MAHA SUCI
 
AL-QUDDUS ,Yang Maha Pemurah.Yang Maha Suci.Yang bebas dari kegagalan,ketidakcukupan atau apa jua bentuk kelemahan.Dalam erti kata lain Yang Maha Sempurna.Tujuan ulama menyebut nama Allah ini ialah untuk membersihkan seseorang itu dari sikap atau perangai buruk seseorang.

1->Membersihkan hati
Sesiapa yang membaca Ya Quddus 100 kali sehari apabila matahari sedang terbenam,insya Allah hatinya akan dibersihkan dari segala perasaan sombong,tamak,irihati,benci dan sebagainya.

2->Terhindar dari bencana
Membaca Ya Quddus 1000 kali insya Allah akan menyelamatkan anda dari malapetaka.

3->Bebas dari kebimbangan
Bacalah Ya Quddus 100 kali setiap hari,insya Allah anda tidak akan merasa takut.

4->Memenuhi keinginan
Membaca Ya Quddus 1000 kali setiap hari akan membuat impian anda terkabul,insya Allah.

5->Menghindari Kelemahan Jiwa
Baca Ya Quddus 170 kali selepas zawal(sebelum Zuhur),insya Allah hati akan bersih dari segala kebimbangan dan kelemahan jiwa.Ini akan digantikan dengan cahaya 'rahmat Allah' atau keampunan dan kasih Allah terhadap kita makhluk yang lemah ini.

6->Menakutkan musuh
Baca Ya Quddus sebanyak-banyaknya dengan cepat atau kencang sambil hati takutkan Allah.Insya Allah musuh akan lari dan baca selalu jika anda mempunyai ramai musuh.

7->Menjauhkan kejahatan
Agar kejahatan atau perbuatan jahat dijauhkan dari anda,baca Ya Quddus setiap masa.Insya Allah ini sangat mujarab.Tetapi anda hendaklah berdoa secara khusus agar dilindungi dari perbuatan atau niat jahat dan sebagainya.


No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png