Marilah Berzikir Dengan Asma Ul Husna

Marilah Berzikir Dengan Asma Ul Husna


Bismillaahir rahmaanir rahiim..assalammualaikum semua. Semoga kehidupan kite semua diberkati Allah s.w.t.Semoga dimurahkan rezeki,semoga segala kesukaran dipermudahkan,semoga kegelapan diberikan cahaya amin.Bagi kawann2 yang selalu singgah membaca entri di sini,mesti perasan kite mengumpulkan doa-doa yang bermanfaat untuk diamalkan bersama dalam 1 hari 1 Doa.Dan dalam banyak2 doa kite selitkan sekali zikir Asma Ul Husna untuk mengiringi doa tadi.

Kite rasa sudah tiba masanya untuk kite tempatkan zikir nama Allah s.w.t. dalam 1 Hari 1 Zikir. Insya Allah mudah2an ikhtiar,usaha dan niat murni kite ni dapat membantu kawan2 yang sedang mencari zikir yang sesuai dengan keperluan.Alangkah indahnya kalau hari-hari kite semua diiringi alunan zikir di hati,basahnya bibir tidak henti2 memuji Ilahi.Berzikir tidak semestinya di tikar sejadah,tetapi Islam adalah agama yang memudahkan hamba-Nya beramal.Semasa memasak ada zikirnya,semasa memandu kereta ada zikirnya,semasa melangkah keluar rumah dan meninggalkan keluarga di rumah,ada zikirnya.Zikir boleh dilakukan bila2 masa di mana saja.Semasa dalam erl,komuter,semasa memandu,semasa mengemas rumah,semasa menunggang motor,semasa menunggu giliran untuk di interview..dan sebagainya. Kita sertakan sedikit potongan Sabda Rasullullah yang di petik dari buku terbitan Darul Nu'man.

Rasulullah s.a.w. ada bersabda;
"Allah s.w.t. memiliki 99 nama.Siapa yang menghafalnya akan masuk syurga.Allah s.w.t. itu ganjil dan suka kepada yang ganjil" 

Dalam hadis lain baginda bersabda;
 "Barangsiapa yang menghafal nama-namaNya(dengan maksudnya sekali) akan masuk syurga"

Ini kisah tentang seorang tua.Kampungnya telah dikepung oleh pengganas.Penduduk merasa sangat takut dan bimbang.Sambil berdoa dan mengharap pertolongan Allah,mereka terus mengucapkan "La ilaha illallah".Sesuatu yang aneh berlaku dan keadaan tiba2 berubah.

Orang tua yang telah menjangkau 65 tahun itu mengambil keputusan untuk mendapatkan bantuan dari luar.Malam itu mereka bertolak.Mereka terkejut kerana musuh tidak ada menunggu di pintu keluar.Namun mereka masih berjaga-jaga mana tahu akan diserang hendap pula,lalu mereka membaca Ya Khaliq sambil memohon bantuan Allah.

Dengan kuasa Allah s.w.t.,mereka melihat beberapa orang lelaki yang berpakaian serba  putih dan menunggang kuda putih terbang ke arah mereka."Malaikat datang membantu kita",kata lelaki tua itu.Ketika itu juga mereka melihat pasukan musuh dimusnahkan oleh "farishta" itu.

Dalam pada itu,ketua penjahat telah menemui orang tua dan kumpulannya.Bila hampir sahaja,dia menghembus  pedang kepada si tua,tetapi tindakan pantulannya membuat orang tua itu lebih kuat darinya.Sambil membaca Ya Qahhar dia menusuk pedang sepenuh tenaga sehingga darah keluar dari tangan ketua penjahat itu.

Kisah benar ini berlaku 60 tahun yang lalu dan yang menceritakan kisah ini ada bersama kumpulan itu.Dari pengalaman ini,beliau yakin Nama-nama Allah mempunyai kuasa untuk menyembuhkan penyakit,memenuhi keperluan dan melindungi muslim dari bahaya,Insya Allah.

Tujuan perkongsian 1 Hari 1 Zikir dari blog Aleasara ini untuk mengingatkan diri Nadia sentiasa ingat Allah selalu disamping sentiasa “FALL IN LOVE” dengan Allah agar hidup lebih diberkati Allah dan sentiasa berada dalam kesenangan dan dijauhkan dari azab kesukaran dunia dan akhirat kelak. na’udzubillahimindzalik. Insya-Allah Jumpa di next entry. Semoga Nadia berkesempatan Sharing ke semua kegunaannya. 

No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png