Vitamin C Chewable 100mg VS Sustained Released 500mg

Shaklee menyediakan 2 jenis Vitamin C iaitu Sustained Release Vita-C 500mg  dan juga Chewable Vita-C 100mg. Kedua-dua jenis vitamin ni tak kurang hebatnya. Masing-masing ada kelebihan masing-masing. Tapi ramai orang salah faham! Kebanyakan orang sangkakan Sustained Release Vita-C 500mg tu untuk orang dewasa dan Chewable Vita-C 100mg tu untuk kanak-kanak. 


 Perbezaan Kandungan Vitamin C Chewable 100mg dan Sustained Released 500mg

CHEWABLE VITAMIN C PLUS 100MG

 ©©Mengandungi Vitamin C Plus [100mg]
 ©©Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 24.00mg
  • (provide 2.0mg Hesperidin)
  • (Provide 2.0mg Lemon Bioflavonoids)
  • (Provide 1.50mg Orange Biofolavonoids)
  • (Provide 0.50mg Grapefruit Bioflavanoids)
  • Rose Hips Powder – 40.00mg

VITAMIN C PLUS SUSTAINED RELEASE 500MG

 ©©Mempunyai Vitamin C – 553.00mg
 ©©Mempunyai Citrus Bioflavonoids Complex – 120.00mg
 ©©Kedua-duanya mempunyai kandungan yang sama. Cuma Chewable Vita-C Plus (100mg)mempunyai pertambahan Rose Hips Powder (juga salah satu sumber vitamin c yang hebat). Ia juga dikatakan sebagai ‘stomach tonic’ kerana ia membantu mengubati ulser perut, diarrhea, sembelit dan sebagainya. Selain daripada itu ia turut bertindak terhadap kolesterol, diabetis, tekanan darah tinggi dan sebagainya.
 ©©Rasa lebih sedap dan lebih seronok untuk dinikmati.
 ©©Lebih mudah dikunyah.
 ©©Lebih sesuai untuk seisi keluarga.
 ©© Menarik minat kanak-kanak untuk mengambil Vitamin C dan dos nya sudah bersesuaian untuk kanak-kanak.
 ©©Lebih sesuai untuk golongan berusia yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah dan susah untuk menelan disebabkan sakit ataupun faktor ketuaan.
 ©©Lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah fizikal dalamanseperti gastroesophageal reflux disease ataupun ketumbuhan esophageal yang mempunyai masalah menelan tablet.
 ©©Lebih sesuai untuk mereka yang selalu berada di luar kerana melancongdan sebagainya. Jadi, pengambilan Vitamin C jenis kunyah lebih mudah sebab tidak memerlukan air untuk dimakan.
 ©©Dos Vitamin C yang rendah dalam setiap tablet kunyah adalah lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif seperti gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Pengambilan Vitamin C dalam dos yang besar boleh menyebabkan ketidakselesaan.

CARA TINDAKAN SUSTAINED RELEASE  VITAMIN C 500MG

 ©©Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet.
 ©©Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi  nama ‘Sustained Release’ kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5  Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan. Ujian klinikal  menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih  kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24  jam!  Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama  sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi ‘Sustained Release’, Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan  sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat  menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?

KELEBIHAN SUSTAINED RELEASE VITAMIN C 500MG

 ©©Sesuai untuk individu yang tiada masalah menelan.
 ©©Tidak perlu ambil berulang kali.
 ©©Dengan formulasi ‘Sustained Release’ ataupun ‘Pelepasan Masa’.


Ingin menjadi sebahagian dari famili Shaklee..? KLIK SINI untuk info lanjut. (^_^)

Nak order Shaklee dan perlukan konsultasi Nadia? Nak daftar ahli dan dapat side income dengan Shaklee? Jangan malu-malu untuk hubungi Nadia seperti di bawah. Nadia akan bagitahu details (^_^) 

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003



No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png