Hati-hati produk kecantikan buat wajah terbakar

Hati-hati produk kecantikan buat wajah terbakar

Selamat malam & Salam Sayang againnn...!

Mood rajin nak berkongsi entry ni.. malam ni jejari Nadia ni asyik nak berkongsi jek... Mata pun segar jek.. penangan ESP time dinner tadi. Entry ni pun menarik.. korang pernah tengok tak atau ada yang mengalami atau orang terdekat yang alami..? Wajah kelihatan terbakar setelah mengamalkan produk kecantikan.. Kalau yang pernah merasai pasti serik untuk mencuba produk sebarangan yang tiada kelulusan dari KKM kan..? 

Apa yang pasti Nadia bersyukur di ketemukan dengan ESP Shaklee dan suplimen kecantikkan Shaklee. tak perlu takut wajah terbakar dan yang penting suplimen ni berasaskan bahan semulajadi dan mendapat kelulusan KKM 100%. Kalau korang nak mencuba pun boleh.. Just contact Nadia secepat mugkin yea.. Rugi tau lambat2 untuk kecantikan.. Keberkesanan terbukti dan hasil testimoni menjanjikan yang terbaik.



Wah menariknya boleh jadi cantik sekelip mata. Sapu produk sahaja sudah nampak jelita. Walhal rata-rata kita tidak menyedari adanya bahan merkuri dalam produk kosmetik yang dipakai. Kesan jangka pendek memang nampak memuaskan. Tetapi tunggulah nanti dalam jangka masa panjang, kesannya pasti buat anda pengsan!

Merkuri atau raksa termasuk dalam golongan logam berat yang beracun meski pun digunakan dalam jumlah yang kecil. Ia berfungsi untuk mengecutkan noda hitam pada kulit dan pemakai merasakan seolah-olah ia hilang pada kulit. Jika pemakaian dihentikan, noda tersebut akan timbul kembali bahkan lebih lebar. 

Sifat krim yang mengandungi merkuri biasanya adalah melekit, agak likat dan sedikit kasar. Biasanya,   warna krim adalah seperti kuning pekat, dan putih pearly yang mengilat. Sesetengah pemakai akan berasa sedikit panas dan gatal apabila krim ini disapukan pada permukaan kulit.

Apa yang membuatkan ramai wanita teruja adalah kulit mereka akan menjadi putih dalam masa yang sangat singkat. Hanya satu minggu diperlukan untuk melihat kesannya.  Ia bergantung kepada tahap kepekatan merkuri tersebut. Malah, jerawat juga tidak akan timbul.

Sudah bersedia untuk mengetahui kebenaran?

Jerawat tidak akan timbul kerana lapisan kulit epidermis anda telah rosak dan protein serta melanin yang berfungsi untuk melindungi kulit dari matahari juga sudah tidak berfungsi. Pori-pori wajah anda akan tampak halus disebabkan lapisan kulit luar telah menipis dek terhakis dengan logam merkuri tersebut. Pada ketika ini, pastinya anda akan tidak suka jika terkena pancaran matahari kerana kulit wajah akan berasa seperti terbakar.

Jika pemakaian dihentikan, terdapat beberapa kesan sampingan seperti akan timbulnya jerawat kecil dan bintik-bintik hitam di sebahagian atau serata wajah. Kesan jangka masa panjang pula, pengguna merkuri bakal mengalami kerosakan saraf otak, ginjal, kanser,Alzheimer, Parkinson dan juga gangguan perkembangan janin. Jadi tanyakan pada diri sendiri, sanggup anda menanggung risiko ini hanya untuk kelihatan cantik luaran?

Nama merkuri yang biasanya terdapat dalam produk pemutihan kulit ialah Hg, klorida mercurous, klorida amida dari merkuri, cinnabaris, hydrargyri oxydum rubrum (merkuri oksida) dan merkuri iodide.

Lekas, lakukan pemeriksaan bahan pada produk kecantikan yang anda ada sekarang!Berhati-hatilah ketika memilih produk kecantikan.  Jangan kerana ingin cantik dalam masa yang cepat, perkara berat sebegini diambil ringan. Bagi pemakai merkuri, berhentilah sebelum terlambat. 


Ingin menjadi sebahagian dari famili Shaklee..? KLIK SINI untuk info lanjut. (^_^)

Nak order Shaklee dan perlukan konsultasi Nadia? Nak daftar ahli dan dapat side income dengan Shaklee? Jangan malu-malu untuk hubungi Nadia seperti di bawah. Nadia akan bagitahu details (^_^) 

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003



No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png