Kesalahan Dalam Menurunkan Berat Badan

Assalamualaikum Semua.. 

Semalam Nadia terbaca dalam website eathealthylivefit.com ni tentang kesilapan yang sering kita buat dalam melakukan atau mengamalkan diet. Artikel ni dalam bahasa English. 

So, Nadia dah translate kan dan ingin sharing dengan kengkawan semua. Kalau korang tengah berdiet, apakata korang semak kembali rutin diet korang.. Adakah ia betul-betul diet seimbang atau sebaliknya.. Jom teruskan pembacaan.
Mistakes Slowing Your Weight Loss - EatHealthyLiveFit.com
Jika anda salah seorang dari orang-orang yang sentiasa diet atau yang menjaga pengambilan makanan mereka dan berhati-hati dengan saiz hidangan dan makan makanan yang sihat tetapi masih tidak boleh menurunkan berat badan yang dikehendaki - Anda tidak bersendirian. Ramai orang berfikir bahawa apa yang mereka lakukan adalah dengan buku ini, tetapi jika anda tidak kehilangan satu paun berat badan dalam sepanjang masa yang anda telah makan yang bersih, harus ada sesuatu yang anda lakukan. Kesalahan-kesalahan kecil kadang-kadang boleh kos anda banyak, jadi berhati-hati orang-orang yang berikut.

1.Jika anda tidak bersarapan pagi, tidak kira bagaimana sihat makan tengah hari anda, ada beberapa kesalahan satu. Jika anda tidak melewatkan sarapan, tetapi ia terdiri daripada sesuatu yang kecil Anda chip di jalan keluar, ada kesalahan lain. Masa sarapan anda harus disediakan untuk sarapan pagi sahaja dan makan mesti kaya dengan protein untuk memberikan anda tenaga sepanjang hari.

2.Rutin latihan anda terdiri daripada salah satu jenis latihan - katakan kardio. Anda mungkin pernah mendengar bahawa kardio adalah yang terbaik untuk penurunan berat badan dan itu benar, tetapi ini tidak bermakna bahawa anda tidak perlu melakukan apa-apa aktiviti lain. Campur rutin anda. Suatu hari yang cardio, hari berikutnya melakukan yoga. Beberapa hari melakukan latihan angkat berat, dan beberapa jalan cepat. Ini akan membantu tubuh anda mengaktifkan semua otot dan berehat antara setiap aktiviti.

3.Berbicara tentang angkat berat, tidak membuat kesalahan dengan menggunakan beban yang ringan sahaja. Kadang-kadang, anda perlu meningkatkan berat badan untuk membuat otot anda berjuang untuk besar-besaran mereka. Jika anda tidak pasti mana yang akan digunakan, rujuk kepada jurulatih atau melakukan penyelidikan anda sendiri secara online.

4.Jika anda berfikir bahawa makan sebelum senaman yang salah, anda salah. Sebagai soal fakta, badan memerlukan makanan sebelum mendapatkan aktiviti fizikal untuk mempunyai tenaga untuk bertahan latihan. Sebelum menekan jalan atau gym, makan makanan yang tinggi protein. Protein membina jisim otot dan memberikan tenaga yang berguna yang tidak akan berubah menjadi lemak. Walau bagaimanapun, jangan makan kedua sebelum anda mula bersenam. Anda tidak mahu ia harus segera kembali.

5.Satu lagi kesalahan besar ketika mendapatkan patut adalah untuk berada di skala yang setiap hari atau minggu. Lupakan skala. Ia tidak bermakna apa-apa jika anda berasa lebih cergas, lebih ringan dan lebih baik. Dapatkan pada skala di dalam satu atau dua bulan sehingga anda dapat melihat kemajuan ketara. Anda tidak boleh menurunkan berat badan lebih dalam satu minggu kerana anda tidak mendapatkan itu dalam satu minggu, bukan? Jadi menyingkirkan skala dan mengambil tempat anda tidak akan tergoda untuk mendapatkan di atasnya.


6. Anda berfikir minuman diet yang benar-benar membantu diet anda? Namun kesalahan lain. Ya, ia tidak mengandungi gula, tetapi jika anda minum 3 soda diet, ia adalah jumlah yang sama sebagai salah satu karbohidrat soda biasa dan ini tidak baik untuk diet anda. Daripada soda, membuat alternatif yang lebih sihat. Air yang baik lama, teh tanpa gula, air limau segar atau jus buah-buahan dan lain-lain.

Kalau ada perkara yang tersenarai korang lakukan.. cepat tinggalkan.. Kalau ia mendatangkan kebaikan, terpulang pada korang untuk meneruskan atau sebalik. Ianya sekadar perkongsian.. 


Ingin menjadi sebahagian dari famili Shaklee..? KLIK SINI untuk info lanjut. (^_^)

Nak order Shaklee dan perlukan konsultasi Nadia? Nak daftar ahli dan dapat side income dengan Shaklee? Jangan malu-malu untuk hubungi Nadia seperti di bawah. Nadia akan bagitahu details (^_^) 

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003

No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png