Kenali GMO & NON-GMO


Assalamualaikum, HI...^_^

Pernah tak korang dengar GMO & NON-GMO? Rasanya korang tau tak apa maksud GMO & NON-GMO. Kalau tak tau, meh la Nadia terangkan sikit yea.. 

Apa itu GMO?
GMO adalah singkatan dalam Bahasa Inggeris untuk Genetically Modified Organisms.Organisma yang diubahsuai secara genetik (GM) yang dihasilkan menggunakan bioteknologi, yang boleh menghasilkan tindakbalas tumbuh-tumbuhan yang biasanya tidak terdapat secara semula jadi. Sekurang-kurangnya 30 buah negara di seluruh dunia termasuk Kesatuan Eropah ahli-ahlinya telah memilih untuk menetapkan peraturan-peraturan yang ketat ke atas makanan yang diubahsuai secara genetik dan produk-produk sampingannya.

Bagaimanakah GMO terhasil?
Kebanyakan pengubahsuaian genetik dilakukan di peringkat DNA dengan mengubah gen tumbuhan tersebut untuk menjadi lebih toleran kepada racun perosak atau untuk membuat racun perosak mereka sendiri, dengan matlamat untuk menghasilkan lebih banyak tanaman.



APA ITU NON-GMO ?
NON-GMO atau "organisma yang TIDAK diubahsuai secara genetik" pula adalah organisma yang tidak dimanipulasi genetiknya. Ia adalah sejenis organisma yang dihasilkan secara semulajadi tanpa sebarang gangguan yang melibatkan kaedah sains genetik.

Beberapa kesan GMO kepada manusia :-

Alahan terhadap protein GMO
©© Risiko kanser
©© Badan imun terhadap antibiotik atau "Antibiotic Resistance"
©© Meningkatkan risiko alergik makanan
©© Meningkatkan paras toksin dalam badan 

Pengedar Shaklee Kuantan, COD sekitar bandar Kuantan, Semambu, beserah, Balok, Gebeng dan sewaktu dengannya. Call/whatsapp 012-9092253 untuk lebih detail.
Ingin menjadi sebahagian dari famili Shaklee..? KLIK 
SINI untuk info lanjut. (^_^)

Nak order Shaklee dan perlukan konsultasi Nadia? Nak daftar ahli dan dapat side income dengan Shaklee? Jangan malu-malu untuk hubungi Nadia seperti di bawah. Nadia akan bagitahu details (^_^) 

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM80 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Pengedar Shaklee Kuantan


No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png