Kewangan kini, kesihatan akan datang


Assalamua'laikum...
Entry petang ni Nadia nak kongsikan tentang masa sekarang dan masa hadapan.. Pernah tak kita terfikir tentang tahap kesihatan kita masa hadapan..? Dan apa kaitan tentang kewangan dan kesihatan masa hadapan nanti...? Siapa yang RELA  nak bekerja waktu badan dah tak larat, tapi terpaksaRELA bekerja untuk dapatkan duit demi sesuap nasi.. Siapa pernah terfikir semua tu...? Cuba tengok Carta kat bawah ni.. Dalam usia sekarang 20++ tahun tahap kesihatan tubuh badan kita semuanya cuma DUIT tak ok..kita boleh lagi kerja.. Kerja full time sambil buat part time.. jual burger ke, kerja sebagai jaga ke (yg lelaki) dan kalau ada yang nak boleh buat bisnes part-time seumur hidup tapi dalam usia 60++tahun.. duit kita ada tapi kesihatan...?? Dah drop a.k.a TUA..buatnya waktu tu kita terdesak dan memerlukan sejumlah duit.. mampu ke kita kerja..? 


Dalam menjaga kewangan kita, kita perlu jaga kesihatan. Mungkin kita sihat tubuh badan hari ini, tetapi, 10..20 tahun akan datang, tiada siapa yang akan tahu.

Jaga kesihatan anda hari ini, untuk menjimat kewangan anda pada masa akan datang.
Sering kita dengar kisah-kisah seseorang dalam keluarga yang kurang sihat sehingga membebankan keadaan kewangan keluarga. Sememangnya kesihatan tubuh badan adalah di tangan Allah swt, tetapi, terdapat juga penyakit-penyakit yang boleh dielakkan dengan mengamalkan gaya hidup sihat.
Setiap kali, kita sering memikirkan bagaimana hendak menambahkan kewangan kita. Tetapi jarang kita fikirkan cara menambahkan kesihatan kita supaya kewangan kita di masa hadapan akan terjaga.
Peringatan untuk semua dan diri saya sendiri juga… jaga kesihatan, supaya kewangan keluarga di masa akan datang dapat dilindungi. 


Sumber : Irfan Khairi

 * Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI?~
DAPATKAN DARIPADA :
Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian boleh PM inbox Nadia okeh..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003

No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png