Rawat Selsema Dengan Vitamin C Shaklee


Assalamualaikum..
 Coretan dikala hidung sok-sek, sok-sek...
Di musim cuaca tak menentu ni, cuaca yang sekejap panas, sekejap hujan, mampu menyumbang kepada pelbagai penyakit. Terutama sekali kepada mereka yang mempunyai tahap imonisasi rendah dan juga kanak-kanak serta bayi. Orang dewasa pun tidak terkecuali jika kesihatan tidak dijaga dengan baik.

Nadia sendiri diserang selsema sejak Ahad lepas balik dari kampung. Bermula dengan sakit kepala tiba-tiba, diikuti dengan sakit tekak akhirnya hidung pun mula la berair. Memandangkan diri ini baru nak mula masuk kerja lepas cuti bercuti di kampung, Nadia pilih untuk TIDAK mengambil sebarang ubat selsema takut mata berat jea. Asyik ngantuk jea nanti.. Jenuh pulak nak menahan seksa mengantuk dalam opis nanti.

So,apa pilihan yang Nadia ada? Takkan nak biar je hingus dok meleleh dan badan lemah lemah kan. Dah la cuti lama, takkan nak MC pulak. So kenala juga buat sesuatu untuk merawat selsema ni kan...

Nadia memang sekarang setiap hari amik sebiji Vitalea,. Multivitamin la katakan. So,macam2 kebaikan la Vita-lea ni kasi. Paling saya suka ia amat sesuai untuk orang tak mengamalkan diet seimbang macam saya ni.
Vitamin C
 Vitamin C yang sememangnya baik untuk imunisasi. Nadia tak pernah pun amik Vitamin-C sebelum ni walaupun Nadia adalah dealer berdaftar Shaklee dan tau Vitamin C banyak kebaikannya. Nadia hanya amik ESP,Alfalfa,Lecithin dan Vitalea. Tapi hari ni, Nadia buka “stok hand” Vitamin-C bagi membantu Nadia merawat selsema Nadia ini. Nadia amik 2biji sehari untuk cepatkan selsema. Selsema Nadia bermula dengan lubang hidung sebelah kanan. Tersumbat sebelah 2 hari pulak tu, bila ok sikit selsema Nadia pula berpindah pula ke lubang hidung sebelah kiri.2 hari juga untuk ianya pulih dan hari ini, Alhamdulillah, bila bangun tidur, dah takde lagi hingus yang “memblock” hidung Nadia dan kini selsema Nadia dah hilang sepenuhnya.

Seronok rasanya bila dapat rawat selsema ni hanya dengan makan vitamin C Shaklee. Walaupun Nadia jenis senang makan ubat tapi, Nadia lebih suka ubat yang ala2 Vitamin. Konfirm bukan takat melegakan sakit,malah berkhasiat untuk badan. Kekadang tu, tak tau sesetengah ubat tu sesuai ke tak dengan keadaan tubuh kita ni. Tapi sekarang, Nadia dah tak risau lagi dah sebab dah tak perlu bergantung sangat dengan ubat klinik atau hospital, yang adakalanya boleh membawa efek mengantuk yang keterlaluan. Dan paling penting vitamin tu juga mampu bagi kesan sampingan yang sangat baik kepada kulit saya. I likeee…. Heheehe.. Semuanya dengan izin daripada-Nya jua. Alhamdulillah...©©©


SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003



No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png