Bukan Jadual Budak Sekolah

Assalamualaikum..

Alhamdulillah..berpeluang jugak Nadia nak menaip.. setelah sekian lama Nadia kempunan nak hupdate belog hari2..

Oh masa..! terlalu cemburukan Nadia.. Terpaksa buat jadual tau nak atur semua perjalanan hidup Nadia seharian. Bahagi masa untuk kerja tetap dan kerja part-time Nadia bukan sesuatu yang mudah. Nadia kena bersedia dari segi mental dan fizikal Nadia.
Sehari 24jam.. Nadia nak bagitau masa 24jam..sememangnya TAK CUKUP.. terasa masa teramat pendek sangat2. Macam2 Nadia nak buat… Nak cuba realisasikan hobi baru Nadia.. “feeling Love dengan Dapur”, hehehe.. meng-hupdate belog.. aish.. macam2 lagi la nak buat..sebab tu la Nadia rasakan yang masa 24jam tu tak cukup bagi Nadia.

Alangkah indahnya kalau Nadia dapat jadi macam doraemon.. hehehe…penuh dengan alat2 ajaib.. macam2 boleh buat..kan.. tapi Nadia sedar Nadia ada Allah yang mampu bagi Nadia keajaiban macam si Doraemon tu bagi kat Nobita.. So, Nadia dah lupakan angan2 nak jadi macam Doraemon tu.. Hehehe… Allah sayangkan Nadia, Allah bagi Nadia ujian. Tu tandanya Allah tak pernah lupa Nadia. Hanya Nadia jea yang suka lupa Allah. Lalai dengan perintah Allah. Semoga Allah memaafkan Nadia dan Nadia nak meng-UPGRADE diri Nadia agar sentiasa ingat Allah selalu.. Dengan harapan Allah jadi CEO dalam bisnes Nadia sekarang.. Korang nak tau kan Nadia buat bisnes apa.. Jom kelik-kelik kat SINI.


Bukan nak menunjuk hokeh.. just perkongsian.. Ni la benda perlu ADA sekiranya kita ni jenis rabun,buta nak atur masa kita. Kalau ada benda alah ni, sekurang2nya kita tau nak survive masa dengan benda2 ber-pekdah sikit. Takde la melalaikan kita dengan dunia sahaja. Masa terbuang macam tu aje okeh.. bagi sesiapa yang nak follow, silakan. Heheh..jadual yang tak seberapa. Sila buat sendiri dengan hasil tulisan tangan supaya kita tau apa yang kita tulis dan patut buat.

Nadia harap dengan ada “BUKAN JADUAL BUDAK SEKOLAH” ni mampu buat Nadia berdisiplin dengan masa yang Nadia ada dan takkan rasa lagi 24jam tu tak cukup lagi. Jadual ni Nadia “kelek” jea kemana pergi. Nadia letak dalam handbag. Boleh refer selalu, tak pun boleh snap gambar simpan dalam tab @ smartphone masing2. Benda simple jea kan.. ^_^


Jumpa di next entry okeh.. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png