Tiriod dan Shaklee

Assalamualaikum, Selamat petang u olls..

Hari ni terlebih rajin tau.. kalau pagi menjelang ke tengahari tadi Nadia share pasal penyakit tiriod.. petang ni Nadia nak share pulak serba sedikit cara rawatan untuk penyakit tiroid ni. Siapa yang nak tau tentang bahayanya penyakit tiriod boleh KLIK SINI

Nadia pun tak banyak ilmu sangat tapi sekadar berkongsi ilmu yang tak seberapa ni tak salahkan.. So, ada sesiapa dikalangan kita samada ahli keluarga, kawan-kawan atau kenalan jauh blh la korang sharekan serba sedikit. Mana tau insya-Allah dengan izinnya, saudara seislam kita boleh sembuh. Jom, kita kongsi.


Cara rawatan penyakit TIRIOD

Pesakit
 hypotiroidisme lebih mudah dirawat tetapi terpaksa mengambil hormon tiroksin seumur hidup. Dos ubat mungkin perlu diubah secara berkala bergantung kepada paras hormon tiroid dalam badan.

Pesakit
 hypertiroidisme pula perlu diberikan iodin beradioaktif untuk memusnahkan sebahagian kelenjar tiroid yang terlebih itu. Pembedahan juga adalah alternatif kepada rawatan hiper ini.

Jika anda ibu menyusu & mempunyai masalah tiroid samaada hypertiroid atau hypotiroid, anda perlu mengambil tahu dan mengambil kisah suplemen mana yang boleh dan tidak boleh anda ambil kerana pengambilan sesetengah suplemen boleh memburukkan lagi tahap kesihatan anda. 

Shaklee juga menyediakan suplimen terbaik untuk membantu pesakit tiriod. Antara suplimen yang digalakkan untuk pesakit tiriod adalah seperti berikut :-

=============
HYPOTHYROID
=============
 Hipotiroid atau thyroiditis atau pembengkakan tiroid. Selalunya boleh elok dengan sendirinya. Toxic nodule goitre berlaku bila terlalu banyak iodin dalam makanan yang diambi. Ini boleh dikawal dengan pemakanan.

 Suplement Shaklee utk Pesakit hipertiroidisme:
 1) Vivix
✔Vivix ni boleh perbaiki sehingga ke tahap DNA dan sel tubuh

2) B Complex
✔untuk memperbaiki sistem imun dan kelenjar tiroid.

3) Vitalea
✔untuk memperbaiki keadaan metabolik yang hiper

4)Omega Guard
✔untuk menjana fungsi kelenjar yang betul disamping mengurangkan bengkak kelenjar yang dialami.

==============
HYPERTHYROID
==============
 Hipertiriodisme juga dikenali sebagai tirotoksikosis. antara penyebabnya adalah grave's disease iaitu antibodi dalam badan menyebabkan kelenjar tiroid itu membesar dan mengeluarkan hormon terlebih. Dalam kes ini selalunya semua atau sebahagian besar sel tiroid membesar dan mengurangkan hormon berlebihan.

 Suplement Shaklee utk Pesakit hipotiroidisme:
 
1) Vivix
✔boleh perbaiki sehingga ke tahap DNA dan sel tubuh.

2) Vita E
✔meningkatkan anti oksida di dalam tubuh (penghidap hipotiroidisme) mengalami tahap antioksidan yang rendah (anti oksidan penting untuk tubuh melawan radikal bebas).

3)Vita C
✔untuk menguatkan imun badan dan mengurangkan stress.

4)Ostematrix
✔untuk mengurangkan kebas-kebas, menggalakkan tidur lena dan selesa, mengatasi sembelit dan mengurangkan stress.
Tak susah untuk mencuba, mencegah kita penyakit. tapi korang kena ingat yea. Supliment bukan ubat.. dan ada yang dah berpuas hati dengan mengamalkan pengambilan suplimenuntuk tiriod ni.. TERBUKTI (^_*) Cepat2 grab sebelum GST bermula dan Shaklee revise harga baru.. 
 Ingin menjadi sebahagian dari famili Shaklee..? KLIK SINI untuk info lanjut. (^_^)
Nak order Shaklee dan perlukan konsultasi Nadia? Nak daftar ahli dan dapat side income dengan Shaklee? Jangan malu-malu untuk hubungi Nadia seperti di bawah. Nadia akan bagitahu details (^_^) 

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003



No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png