Tips Kekal Kurus di Hari Lebaran

Assalamualaikum & Salam Sayang Semua J
Hmm.. terasa suasana nak raya sesangat dah. Pergi jenjalan pasaraya mana2 pun semua dendangkan lagu raya.. Wah semangat nak raya dah ke semua..? Dimata ni terbayang makanan sedap2 hidangan hari raya nanti kan.. Lemang, ketupat, rending… wah, banyaknya makanan sedap2 lagi nanti.. tapi kan semua ni kolestrol.. secara tak rasmi daku bakal menjadi “penternak” lemak.
Masa terluang tadi.. daku mula la aktiviti peberet daku. “bercinta dengan hencik Google”… Gambar ni,daku sharing dari pages FB Kevin Zahri tau. sekadar gambar hiasan yang padat dengan info kandungan kalori hidangan hari raya. Sesaja blogwalking terbaca tips ikhlas sharing dari KKM sempena Aidlilfitri yang bakal nak datang ni. JKNPerak menyeru semua rakyat untuk makan secara sihat di Hari Raya. Meh daku sharing apa yang daku baca tadi. Panduan sedia dan makan secara sihat untuk dikongsi dengan semua.S
Pengedar Shaklee Kuantan, COD sekitar bandar Kuantan, Semambu, beserah, Balok, Gebeng dan sewaktu dengannya. Call/whatsapp 012-9092253 untuk lebih detail.

7 Panduan Penyediaan Hidangan Sihat di Hari Raya
  1. Kurangkan gula, minyak dan lemak dalam penyediaan biskut dan kek. Gunakan ½ atau ¾ daripada kuantiti gula yang biasa digunakan semasa menyediakan biskut dan kek.
  2. Gunakan daging yang telah dibuang lemak atau ayam yang telah dibuang kulit.
  3. Kurangkan menyedia makanan yang bersantan, bergoreng dan berminyak.
  4. Gantikan penggunaan santan dengan susu rendah lemak dalam penyediaan rendang atau kuah lontong.
  5. Potong ayam atau daging dalam saiz yang kecil.
  6. Gunakan ramuan tinggi serat untuk membuat biskut dan kuih raya seperti tepung bijirin penuh, oat dan buah prun.
  7. Kurangkan penggunaan pewarna tiruan dalam penyediaan kuih-muih, kek dan puding.
7 Panduan Makan Secara Sihat Di Hari Raya
  1. Makan dalam saiz hidangan atau kuantiti yang kecil.
  2. Pilih makanan yang rendah kalori seperti buah-buahan serta makanan yang kurang minyak, lemak dan santan.
  3. Pilih makanan yang tinggi serat untuk mengelakkan sembelit.
  4. Hadkan pengambilan makanan yang manis dan berlemak seperti dodol.
  5. Pilih buah-buahan segar sebagai snek atau pencucui mulut.
  6. Hadkan pengambilan makanan yang tinggi kandungan garam seperti kerepek.
  7. Minum air kosong berbanding minuman berperisa berkarbonat atau minuman yang manis.
Selain itu, korang boleh try amalkan Set Slimming Shaklee. So, korang boleh makan tanpa rasa ragu-ragu. Raya setahun sekali, mesti nak rasa nikmat makan sedap-sedap kan..? Yela.. masa ni je la dapat jumpa makanan yang lain dari yang lain. Kalau korang tak mampu untuk miliki Full Set Slimming Shaklee, korang boleh cuba SET BUDGET Slimming Shaklee.  Ramai yang dah berjaya kurus dan kekalkan berat badan dengan suplimen Shaklee.

Kenapa Nadia suggestkan Set Slimming Shaklee..? Sebab set slimming Shaklee masih mengekalkan suplimen secara semulajadi. So, suplimen Shaklee adalah selamat untuk kita amalkan untuk membantu kita mengekalkan cara hidup yang sihat.

Cepat-cepat hubungi Nadia untuk dapatkan sebarang produk Shaklee ni.. Ready stock okeh..! COD anytime sekitar bandar Kuantan, Gebeng, Balok dan kawasan sekitarnya. Khidmat POS seluruh Malaysia, Brunei dan Singapura.
Pengedar Shaklee Kuantan, COD sekitar bandar Kuantan, Semambu, beserah, Balok, Gebeng dan sewaktu dengannya. Call/whatsapp 012-9092253 untuk lebih detail.
Ingin menjadi sebahagian dari famili Shaklee..? KLIK SINI untuk info lanjut. (^_^)

Nak order Shaklee dan perlukan konsultasi Nadia? Nak daftar ahli dan dapat side income dengan Shaklee? Jangan malu-malu untuk hubungi Nadia seperti di bawah. Nadia akan bagitahu details (^_^) 

* Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
Dengan hanya RM80 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.
Pengedar Shaklee Kuantan, COD sekitar bandar Kuantan, Semambu, beserah, Balok, Gebeng dan sewaktu dengannya. Call/whatsapp 012-9092253 untuk lebih detail.

No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png