Pengasas Shaklee-Dr.Forrest C.Shaklee & Sejarah Shaklee

Hmm... permulaan 2015.. Nadia nak ajak korang semua untuk tambah income.. GST dah nak mula.. kos sara pun konfirm naik.. kalau harapkan makan gaji.. sampai bila pun hidup kita stastik je takde perubahan.. so.. Nadia nak ajak semua "move on".. jom buat part-time / fulltime Shaklee.. tapi sebelum tu.. jom kenal dulu pengasas Shaklee..
Mesti ada yang tertanya-tanya, siapakah yang menjadi pengasas Shaklee ini sebenarnya kan? Untuk pengetahuan korang, Shaklee ini diasaskan oleh seorang doktor yang bernama Dr. Forrest C Shaklee. Ceritanya bermula seawal tahun 1915 lagi, di mana Dr. Forrest telah mencipta suplemen pertama di dunia yang dinamakan sebagai 'Vitalized Minerals' (sekarang dikenali sebagai Vitalea).

Kemudian pada tahun 1956, Dr. Forrest telah menubuhkan syarikat Shaklee bersama-sama dengan anaknya. Dan belaiu telah memilih untuk memasarkan produknya secara 'multi-level marketing' (MLM). Ini bagi memastikan kepentingan suplemen dapat disampaikan dari mulut ke mulut. Dr. Shaklee memberitahu anaknya, "Kita akan ajar beberapa orang, dan beberapa orang ini akan mengajarkan kepada yang lain."

Jadi, inilah sebab kenapa Shaklee merupakan produk MLM. Selain itu, ianya juga bagi memastikan setiap pengedarnya mendapat komisen yang setimpal dengan usaha yang mereka lakukan. Semenjak itu, Shaklee Corporation terus berkembang dan telah dibeli oleh Yamanouchi Pharmaceutical Company. Dan akhirnya pada bulan April 2004, Shaklee sudah menjadi milik Roger Barnett.  

Pengasas Shaklee ini mempunyai sejarah hidup yang sangat unik. Semenjak beliau dilahirkan, beliau sudah didiagnos sebagai menghidap tuberculosis. Keluarga Dr. Forrest membawanya pindah ke kawasan lain kerana meraka percaya udara segar dapat merawat penyakit ini. Pelbagai liku-liku hidup pengasas Shaklee ini boleh korang baca dengan lebih lanjut di SINI.

Dr Shaklee juga merupakan orang yang terawal dalam amalan membantu diri sendiri. Beliau menulis beberapa buku mengenai kepentingan pemikiran positif, yang mempunyai hak cipta sebagai "Thoughtmanship". Beliau juga mengajar konsep keharmonian, kesihata dan rahsia kehidupan yang berjaya di program radio mingguannya sendiri. Antara perkara yang Nadia suka tentang Dr. Forrest ini adalah kata-kata mutiaranya. Meh sini baca antara kata-kata beliau yang popular:

So, jom kita decide masa akan datang kita.. Jangan lupa contact Nadia untuk sama2 join famili Dr. Shaklee..
     Ingin menjadi sebahagian dari famili Shaklee..? KLIK SINI untuk info lanjut. (^_^)

     Nak order Shaklee dan perlukan konsultasi Nadia? Nak daftar ahli dan dapat side income dengan Shaklee? Jangan malu-malu untuk hubungi Nadia seperti di bawah. Nadia akan bagitahu details (^_^)  
  
   * Segala testimoni/penulisan mengenai produk di laman ini bukan bertujuan untuk merawat,mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.  

   SHAKLEE MEMIKAT HATI..? DAPATKAN DARIPADA :
    Dengan hanya RM75 seumur hidup daftar  sebagai Ahli untuk menikmati lebih GANJARAN.

Untuk sebarang pertanyaan & pembelian boleh PM inbox..
Instagram: snow_nadia
Facebook: Noor Maizatulnadia
Fanpage: lovevitaminlove
Email: 
maiza23chuby@gmail.com
Shaklee Id: 988003

No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png