9 Keistimewaan Garlic Yang Menjadi Pilihan Ramai

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang” 
 Assalamualaikum, Hiii.. ^_^


Selamat pagi semua... Aish Ramadhan dah tak sampai seminggu dah pun kan.. Sekejap je masa berlalu. Okeh, pagi ni nadia nak share tentang Garlic Shaklee. Apa itu G.A.R.L.I.C..? Garlic adalah bawang putih. Ramai orang cakap bagus makan bawang putih ni.. banyak khasiatnya.. Tapi lepas ke nak makan bawang putih mentah-mentah..? Kalau ada dalam masakan pun kita asingkan.. ni kan pulak nak makan mentah-mentah.. Haish.. memang tak makan laa.. So, memang kena cari ala kapsul jugak, baru boleh makan garlic. Kan...


Garlic Shaklee tidak la sepopular Vitamic C Shaklee tapi Garlic Shaklee ada kelebihan dan kebaikannya tidak kurang hebat. Tak ramai orang boleh makan garlic (bawang putih) mentah dan dengan adanya kapsul Garlic Shaklee memang memudahkan kita-kita yang tak makan garlic (bawang putih) mentah dan menikmati kelebihan Garlic (bawang putih) yang menakjubkan.
Menurut web alliforce.com, Garlic (bawang putih) dah lama digunkan sebagai bahan semulajadi untuk mengubati banyak penyakit. Dikatakan pekerja yang membina piramid Giza makan Garlic (bawang putih) untuk sentiasa kekal cergas di zaman pemerintahan Firaun. Orang Roman juga iktiraf garlic (bawang putih) sebagi ubat mujarab sehingga dipercayai boleh halau hantu dan ilmu hitam. Kalau korang perasan, vampire pun lari kalau terbau-bau garlic (bawang putih) yang best nii kan..? (^_^)


Garlic (bawang putih) ni ada kelebihan dan keistimewaan tersendiri tau. Jom, kita tengok 9 kelebihan dan keistimewaan Garlic (bawang putih). Kalau ada yang dah terjatuh hati dengan Garlic Complex Shaklee yang bukan bawang putih mentah ni.. boleh roger-roger nadia.


Pengedar Shaklee Kuantan

9 Keistimewaan Garlic Yang Menjadi Pilihan Ramai

  • Mengandungi Spearmint - Garlic Shaklee ada campuran sejenis herba yang namanya Spearmint. Fungsi Spearmint adalah untuk meningkatkan sistem penghadaman dan baik untuk fungsi jantung.
  • Antibiotik yang SELAMAT & SEMULAJADIBila kita sakit, doktor konfirm bagi ubat antibiotik untuk bunuh bakteria jahat dalam badan. Antibiotik yang doktor bnagi sememangnya bagus, tapi kalau kita asyik selalu ambil, kesannya kepada tubuh sangat tidak baik. Kita boleh terkena kerintangan antibiotik di mana bakteria dah imun dengan antibiotik. Garlic pula antibiotik semulajadi. Kita tak payah risau bila makan Garlic sebab ia selamat untuk kegunaan jangka masa panjang. Ia boleh meningkatkan sistem imun badan, halang penyalit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman dan virus dan vis candida.
  • Menghalang Alergi Garlic Shaklee boleh tingkatkan sistem imun badan dari penyakit seperti hidung yang sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema dan hepatitis.
  • Mempertingkatkan Sistem Penghadaman - Rupanya bukan Peppermint Ginger Plus Shaklee sahaja yang boleh bantu tingkatkan sistem penghadaman. Garlic Shaklee pun boleh. Ia juga boleh kurangkan masalah kembung perut, gastrik dan ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H.pylori bakteria dan menghalang ulser gastrik.
  • Menurunkan Tekanan Darah Tinggi - fumgsi Garlic ini setara dengan Omega Guard yang boleh turunkan tekanan darah tinggi. Ada kajian menunjukkan pengambilan 2-4tablet akan mengurangkan darah tinggi dengan 8 poin.
  • Detoksifikasi - Detokfikasi adalah proses pembuangan toksin dari dalam badan. Badan akan kembali cergas dan aktif bila toksin dalam badan dapat dikeluarkan. Garlic mampu mengeluarkan raksa dari dalam badan dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksin yang akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga lindungi sel-sel darah dari kemusnahan logam dan halang kerosakkan hati oleh bahan kimia yan berlebihan dalam badan.
  • Menurunkan kolestrol - Kolestrol sangat bahaya. Bila bacaan kolestrol tinggi, kita boleh terkena strok atau sakit jantung tak kira usia. Garlic boleh turunkan kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan bekuan darah. Selain itu, ia boleh tingkatkan HDL,lindungi jantung, halang strok dan penyakit koronari.
  • Bantu Cegah Kanser - Garlic bantu elak dan rawat kanser dengan kurangkan bahan pencetusan kejadian sel kanser - Nitrosamine
  • Menstabilkan Glukos dalam badan - Berita baik buat pesakit diabetis. Garlic bantu stabilkan glukos daam badan.

Jika korang berminat nak dapat GARLIC COMPLEX SHAKLEE ni, boleh klik "order now" untuk pembelian segera dan hubungi nadia untuk dapat free konsultansi. In Sha Allah nadia akan bantu korang sebaik mungkin.


In sha Allah, Nadia sediakan khidmat COD sampai depan rumah di sekitar kawasan bandar Kuantan dan kawasan yang sekitar dengan Kuantan. Korang boleh WhatsApp/Wechat/SMS Nadia 012.909.2253 untuk mengetahui lebih lanjut info kawasan yang nadia sediakan khidmat COD sampai depan rumah dengan harga berpatutan. 

Terima Kasih atas sokongan korang semua ^__^

Berniat untuk tambah pendapatan...? Korang boleh join famili Shaklee Nadia untuk menjana pendapatan tambahan hanya dari rumah. KLIK SINI untuk lebih details. =)

pengedar shaklee kuantan

**Segala testimoni/penulisan dalam laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah atau menyembuhkan apa jua penyakit. Mereka yang mengalami masalah kesihatan diminta rujuk kepada pakar perubatan terlebih dahulu.


Your Trusted SID..©©Nadia Reza©©
012-9092253
**********************************************
LoveSomebodyHambaAllah 
Love u olls.. (^_*)

No comments:

Post a Comment

 
http://i.imgur.com/2BZNlZ4.png